englishdeutschitaliano
Szülőknek

Hírlevél

 Elektronikus ügyintézés bevezetése a Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskolában
- 2018/2019-es tanév


A Klebelsberg Központ un. KAFFEE projektjéhez kapcsolódva - a Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola 2019. márciusától bizonyos ügytípusokra bevezeti az elektronikus ügyintézés lehetőségét a gondviselők számára.

Ezek közül a leggyakoribb ügytípusok a következők:

1. Tanulói mulasztás igazolása
2. Igazgatói engedély diák mulasztásának igazolására gondviselői kérelem benyújtása
3. Tanulói felmentésre, mentességre szolgáló gondviselői kérelem benyújtása
4. Általános iskolai beiratkozás

Az elektronikus ügyintézés elindítását és nyomon követését ezzel a leírással segítjük.



1. lépés: Az elektronikus ügy elindítása a KRÉTA napló felületéről:

Lépjen be a KRÉTA napló felületére a https://klik034931001.e-kreta.hu/Adminisztracio/Login címen.
(Fontos, hogy a gondviselői felhasználói névvel és jelszóval lépjen be! Ha ezt a belépési lehetőséget nem ismeri, akkor a problémát írja le az info@vajdaiskola.hu címre küldött levélben és rövidesen megkapja a hozzáférését.)

Belépés után a menüben látja az e-Ügyintézés menüpontot:


Ezt kiválasztva a felület átírányításra kerül az e-ügyintézés felületére és a bejelentkeztetés is automatikusan megtörténik. Ez a felület így néz ki:


Megjegyzés: Erre a felületre be lehet jelentkezni a Kréta felületétől függetlenül is a https://eugyintezes.e-kreta.hu címen a KRÉTÁ-ban használt gondviselői felhasználói névvel és jelszóval. 
 



2. lépés: Az ügy elindítása az e-ügyintézés felületén:

A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskolában indítható leggyakoribb ügyek a Tanulmányokkal kapcsolatos ügyintézés részben találhatók, ott kell a megfelelőt kiválasztani. A kiválasztás után mindegyiknél egy űrlap jelenik meg a következő tartalmakkal:

ÜGY NEVE: Tanulói mulasztás igazolása

Ez az ügy akkor indítandó, ha

1. az orvos által kiadott igazolást szeretné eljuttatni az iskolába elektronikusan vagy
2. a szülői igazolása terhére (évente 3-szor 1-3 nap) szeretne a gondviselő benyújtani igazolást vagy
3. hivatalos távollétet szeretne bejelenteni (pl.: rendőrségi, bírósági igazolás) vagy
4. pályaválasztási célú igazolást szeretne benyújtani (csak 8. évfolyamon évente maximum 2 alkalommal)
5. iskolai házirendben rögzített egyéb igazolást szeretne benyújtani (minden, ami a többibe nem tartozik bele)
6. szolgáltatói igazolást szeretne benyújtani (pl.: vonat késése miatt)
7. kikérő birtokában szeretné a mulasztást igazolni.

A tanuló adatain túl - melyek automatikusan megjelennek - kötelező megadni a mulasztás kezdetét és végét,valamint ki kell választani, hogy milyen típusú igazolás benyújtását indítja. Ha orvosi igazolást választ ki, akkor csatolni kell az orvosi igazolást digitalizálva is (legegyszerűbb lefényképezni). A kérelem indoklása, bár nem kötelező, de segítheti annak könnyebb elbírálását.


A kérelem a beküldés előtt az Előnézet gomb mögött megtekinthető (egy pdf dokumentum jön létre), s ha mindent rendben talál, akkor a Beküldés gombbal a kérelem beküldhető.
A kérelmet NEM kell nyomtatva is eljuttatni az iskolába!
Az elbírálásról ezen a felületen kap visszajelzést, aminek megjelenéséről emailben is értesíti Önt a rendszer.
 


 

ÜGY NEVE: Igazgatói engedély diák mulasztásának igazolására gondviselői kérelem benyújtása

Ez az ügy akkor indítandó, ha a szülői 1-3 napnál hosszabb időszakra szeretné kikérni a gyermekét az iskolából.

A tanuló adatain túl - melyek automatikusan megjelennek - kötelező megadni a távollét kezdetét és végét. A kérelem indoklása, bár nem kötelező, de segítheti annak könnyebb elbírálását. Fontos, hogy ilyen típusú kérelem csak előre adható be!



A kérelem a beküldés előtt az Előnézet gomb mögött megtekinthető (egy pdf dokumentum jön létre), s ha mindent rendben talál, akkor a Beküldés gombbal a kérelem beküldhető.
A kérelmet NEM kell nyomtatva is eljuttatni az iskolába!
Az elbírálásról ezen a felületen kap határozatot, aminek megjelenéséről emailben is értesíti Önt a rendszer. A határozatot kinyomtatva, aláírással és pecséttel hitelesítve is meg fogja kapni.
 



3. lépés: A folyamatban lévő ügyek megtekintése:

Az elindított ügyek listája a baloldalon lévő Folyamatban lévő ügyek menüpont alatt érhetők el:



Amennyiben egy ügy Döntés vagy Lezárt státuszba került, akkor érdemes Megtekinteni. A megjelenő oldalon a Határozat fülön tudja a gondviselő megnézni az igazgatói döntést, ami a Megtekintés gombra kattintva pdf-ben le is tölthető.


 


 

Általános iskola beiratkozás új lehetősége:

Lehetőség nyílik a szülőknek/gondviselőknek arra, hogy az eÜgyintézés online felületén előzetesen jelentkeztessék gyermeküket a választott iskolába. A jelentkezés kétféle módon lehetséges:

  1. Azon szülők, /gondviselők, akik már rendelkeznek KRÉTA szülői, /gondviselői hozzáféréssel (tehát már idősebb gyermekük köznevelési intézménybe jár), úgy a rendszerbe való belépéssel automatikusan eléri ezt a felületet.
     
  2. Azon szülők, /gondviselők, akik még nem rendelkeznek KRÉTA szülői, /gondviselői hozzáféréssel https://eugyintezes.e-kreta.hu oldalon keresztül “Új ideiglenes felhasználóként” regisztrálhatnak.

A felületen a leendő diákok adatait és kötelező nyilatkozatokat kell megadni, feltölteni.

FONTOS! A személyes megjelenést nem váltja ki, csak a várakozási időt rövidíti le az előzetes jelentkezés.

 



A rendszer teljes felhasználói kézikönyve itt megtekinthető:https://tudasbazis.ekreta.hu/pages/viewpage.action?pageId=17760714

ugrás a lap telejére

  • Elérhetőségek
  • 1089 Budapest, Vajda Péter u. 25-31.
  • Tel.: 333-4913
  • Igazgató tel.: 313-7417
  • Mobil tel: 06-30/297-1185
  • Email: info@vajdaiskola.hu
weblap készítés